کد خبر: ۵۳۱۲۹۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۱۶ آبان ۱۴۰۲
آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، اعلام کرد:
آژانس بین‌المللی امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی با تاکید بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان در جریان جنگ کنونی علیه غزه، اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه شهید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، اعلام کرد که در سایه بمباران بی‌سابقه و مستمر رژیم صهیونیستب به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته، به طور میانگین هر ده دقیقه در نوار غزه، یک کودک فلسطینی به شهادت می‌رسد و دو کودک دیگر مجروح می‌‌شوند.

آنروا طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، در روز دوشنبه (۶ نوامبر)، تاکید کرد که این آمار در بحبوحه جنگی است که اشغالگران اسرائیل برای سی و یکمین روز متوالی علیه نوار غزه و مردم آن ادامه می‌دهند. 

آنروا در ادامه با اشاره به این‌که «حفاظت از غیرنظامیان در جریان این درگیری‌ها نه یک آرزو  یا یک هدف ایده‌آل، که یک وظیفه و تعهد در قبال بشریت مشترک است»، بر «ضرورت حفاظت از غیرنظامیان در هر کجا که هستند» تاکید کرد.

بر اساس بیانیه‌های وزارت بهداشت فلسطین از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون که سی و دو روز از آغاز آن می‌گذرد، ۱۰ هزار و ۲۲ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که ۴۱۰۴ نفر از آن‌ها کودک بودند. همچنین ۲۵ هزار نفر در جریان حملات مستمر رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند که اغلب آنها کودکند و وزارت بهداشت فلسطین ۲۳۵۰ مورد مفقودی را ثبت کرده است که نزدیک به ۱۳۰۰ نفر از آنها کودکند.
 
در همین راستا نیز «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که نوار غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است و  کابوس غزه فراتر از یک بحران انسانی است. این یک بحران بشریت است.

این نخستین‌بار نیست که یک سازمان بین‌المللی از عبارت «قبرستان کودکان» در خصوص وضعیت نوار غزه استفاده می‌کند. ۳۱ اکتبر گذشته، یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) اعلام کرد که نوار غزه در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان است.کودکان در نوار غزه تنها به دلیل بمباران‌های اسرائیل جانشان را از دست نمی‌کند، بلکه به دلیل نقصان نظارت بهداشتی که به آن نیاز دارند، کشته می‌شوند. لذا باید هرچه سریعتر آتش‌بس اعلام شود و کمک‌های بشردوستانه بدون وقفه به دست مردم غزه برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها